Bank Żywności – nabór

Bank Żywności w Częstochowie ogłasza otwarty nabór Organizacji Partnerskiej Lokalnej (OPL) w celu realizacji na terenie Gminy Tworóg działań w ramach Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus – Podprogram 2024.

OGŁOSZENIE O OTWARTYM NABORZE LOKALNEJ ORGANIZACJI PARTNERSKIEJ (OPL) W RAMACH PROGRAMU FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA POMOC ŻYWNOŚCIOWĄ 2021-2027 WSPÓŁFINANSOWANEGO Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO PLUS – PODPROGRAM 2024

Podmioty uprawnione do udziału w naborze:

Organizacje pozarządowe i inne instytucje niepubliczne działające na terenie Gminy Tworóg.

Cel partnerstwa:

Zapewnienie najuboższym mieszkańcom Gminy Tworóg pomocy żywnościowej w okresie:

GRUDZIEŃ 2024 – WRZESIEŃ 2025.

Wymagania wobec Partnera:

Podmiot chcący realizować działania ramach FEPŻ 2021-2027 w Podprogramie 2024 jest zobowiązany do zapewnienia i przestrzegania minimalnych standardów określonych w Wytycznych Instytucji Zarządzającej (MRPiPS) dla Instytucji Pośredniczącej i beneficjentów dotyczących działań realizowanych w ramach Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus – Podprogram 2024 – aktualizacja listopad 2024 r.:

1. W obszarze administrowania:

1) posiadanie zaplecza technicznego, zapewniającego właściwą obsługę dystrybucji żywności, tj. m.in. pomieszczenia do obsługi administracyjnej, telefonu, i o ile to możliwe, komputera,

2) zapewnienie ogólnodostępnej informacji na stronie internetowej, o ile posiada stronę internetową, zawierającej opis działań realizowanych przez organizację w ramach FEPŻ w Podprogramie 2024,

3) zapewnienie ogólnodostępnej informacji w miejscu realizacji dystrybucji dotyczącej: finansowania FEPŻ ze środków UE, kryteriów kwalifikowalności i sposobu kwalifikowania osób do objęcia pomocą żywnościową w ramach Podprogramu 2024, zasad przekazywania artykułów spożywczych oraz możliwości i trybu składania skarg przez osoby najbardziej potrzebujące, dotyczących sposobu realizacji dystrybucji przez organizację,

4) zapewnienie współpracy z właściwym ośrodkiem pomocy społecznej,

5) wydawanie żywności wyłącznie w pomieszczeniach, którymi dysponuje organizacja i/lub dostarczenie artykułów spożywczych do miejsc zamieszkania osób najbardziej potrzebujących,

6) organizowanie dystrybucji żywności w sposób zapobiegający wszelkiej stygmatyzacji i dyskryminacji beneficjentów programu,

7) prowadzenie niezbędnej dokumentacji oraz weryfikowanie dokumentów uprawniających do skorzystania z pomocy.

2. W obszarze magazynowania:

1) posiadanie pomieszczeń magazynowych umożliwiających przechowywanie artykułów spożywczych w warunkach określonych przez producenta,

2) zapewnienie monitoringu/ochrony za pośrednictwem specjalistycznych firm lub w ramach własnych zasobów i możliwości,

3) zapewnienie rozładunku i załadunku artykułów spożywczych,

4) prowadzenie odrębnej ewidencji magazynowej w formie elektronicznej (przy wykorzystaniu specjalistycznego programu komputerowego) bądź w formie papierowej umożliwiającej czytelne wyodrębnienie poszczególnych operacji magazynowych dla Podprogramu 2024 oraz zidentyfikowanie ścieżki dystrybucji poszczególnych partii artykułów spożywczych,

5) prowadzenie zbiorczej ewidencji magazynowej w ujęciu miesięcznym umożliwiającej prześledzenie dystrybucji każdej partii poszczególnych artykułów spożywczych zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych,

6) zapobieganie marnotrawieniu żywności poprzez prowadzenie racjonalnej gospodarki magazynowej artykułów spożywczych dostarczonych w ramach Podprogramu 2024.

Szczegółowy opis minimalnych standardów dla OPL znajduje się w Wytycznych MRPiPS pod linkami:

https://www.gov.pl/web/rodzina/fundusze-europejskie-na-pomoc-zywnosciowa-2021-2027

oraz

https://www.gov.pl/web/rodzina/podprogram-2024

Tryb składania wniosków:

  1. Każdy podmiot zobowiązany jest złożyć „DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROGRAMIE FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA POMOC ŻYWNOŚCIOWĄ 2021-2027 [FEPŻ] wraz z INFORMACJĄ o potencjale organizacyjnym, administracyjnym, personalnym, magazynowym, transportowym i włączenia społecznego organizacji partnerskiej lokalnej”,

stanowiący załącznik do niniejszego ogłoszenia:

FEPZ2024_DEKLRACJA UCZESTNICTWA OPL_informacja o potencjale OPL_MONO.

Termin składania dokumentów: do 3 LUTEGO 2025 r.

  1. Deklarację (bez załączników) należy przesłać w formie skanu na adres email: bz.czestochowa@bankizywnosci.pl

oraz drogą pocztową wraz z załącznikami (statut, ewentualne pełnomocnictwa do zawierania zobowiązań) na adres:

Bank Żywności w Częstochowie

ul. Żwirki i Wigury 6/14 p.309

42-217 CZĘSTOCHOWA

Dodatkowe informacje dotyczące ogłoszenia i naboru można uzyskać pod numerem telefonu: 34 325 50 36 lub 507 162 616.

Bank Żywności w Częstochowie zastrzega sobie prawo do:

  1. Wyboru kilku lokalnych organizacji partnerskich z terenu gminy.
  2. Unieważnienia naboru bez podawania przyczyny.
  3. Niepodjęcia współpracy w przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy stanem faktycznym, a informacjami podanymi w „DEKLARACJA UCZESTNICTWA W PROGRAMIE FUNDUSZE EUROPEJSKIE NA POMOC ŻYWNOŚCIOWĄ 2021-2027 [FEPŻ] wraz z INFORMACJĄ o potencjale organizacyjnym, administracyjnym, personalnym, magazynowym, transportowym i włączenia społecznego organizacji partnerskiej lokalnej”.

Niniejsze ogłoszenie nie stanowi ogłoszenia w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych oraz o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Prezes Zarządu

Banku Żywności w Częstochowie

(-) Norbert Kępiński

Pliki do pobrania

Data opublikowania: 20:27, 27 stycznia 2025

Kategorie: Aktualności